Intercooler, mezichladič stlačeného vzduchu je velmi účinným
komponentem u každého přeplňovaného motoru (turbobenzínového i TDi,
turbo i kompressor). Mnoho vozů má intercooler již z tovární výroby,
nicméně je kompenzován na běžný provoz. Velmi účinnou úpravou bez vlivu
na životnost motoru i turba je použití většího Intercooleru
(mezichladiče stlačeného vzduchu). Tím získáte více výkonu i točivého
momentu a zároveň ulehčíte tepelnému namáhání turbodmychadla, protože
výrazně snížíte teplotu nasávaného vzduchu.Větším intercoolerem
zefektivníte hoření ve válci. Do válce se dostane větší objem vzduchu a
navíc chladnější vzduch lépe podporuje hoření ve válci. Při zvyšování
tlaku turba např. v tuningu nebo přečipováním je větší intercooler velmi
žádanou úpravou.
Hlavní nevýhodou velkých plnicích tlaků je, že při stlačování vzduchu
dochází k jeho zahřívání. Tento nárůst teploty palivové směsi je
limitujícím faktorem např. u benzínových motorů, kde příliš vysoká
teplota směsi způsobí její samovznícení ve válci ještě předtím, než má
být správně zapálena jiskrou. Pro benzínové i dieselové motory ale
znamená vyšší teplota směsi snížení účinnosti motoru, protože zahřátý
vzduch má větší objem takže se do motoru dostane méně vzduchu a motor
spaluje bohatší směs. Kvalitní a objemný intercooler je ideální řešení
bez negativních vlivů.